آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

 آبشار Horsetail در پارک ملی یوسیمیتی (کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا) یک آبشار فصلی است که تنها در فصل زمستان و اوایل بهار جریان دارد. تنها چند روز از ماه فوریه، پرتوهای نور خورشید آبشار را مثل آتش درخشان می کند.
 این پدیده ای منحصر به فرد است که در اثر مجموعه ای از شرایط، رخ می دهد. دلیل اصلی این اتفاق این است که، آب تنها منعکس کننده رنگ قرمز و نارنجی طیف امواج نور خورشید می باشد.
 
 و ارتفاع کلی ریزشگاه آن ۶۵۰ متر (۲٬۱۳۰ ft) است.

برگرفته ازiranvij

  


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیابشار اتشآبشار آتش کالیفرنیا
ادامه مطلب
[ ] [ 16:13 ] [ فردانگار ]
[ ] [ 16:3 ] [ فردانگار ]

 

شیراز شهر گل و شعر و عروس شهرهای ایران است. در این مطلب مناطق دیدنی شیراز را به شما معرفی میکنیم . اینشهر که یکی از کهن ترین شهرها است ، مدتها مرکز ایران بوده است. اکثر جهانگردان دنیا از آن عبور کرده و درباره آن نوشته اند و همه متفق القول شیراز را شهری آباد ، زیبا و مرکز علم و تمدن دانسته اند و از خلق و خوی مردم آن ، آب و هوای مطبوع و از شعرا و فضلای آن دیار یاد کرده اند. نام این شهربا وجود شعرای بزرگی همچون حافظ وسعدی جاودانه گشته است . طبق اسناد، شواهد و آثار مکشوفه توسط باستان شناسان سابقه شهر شیراز به دوران پیش از اسلام می رسد، اما در دوره امویان با کاهش اهمیت شهر مهم استخر، کم کم شیراز رو به آبادانی گذاشته است. پر رونق ترین دوران شیراز در عهد صفویه و زندیه بوده و کریم خان زند آن را به پایتختی کشور برگزید.

 شهر شیراز در حال حاضر مرکز استان فارس است که دارای فرودگاه بین المللی بزرگی است که از آن به طور روزانه و هفتگی پروازهایی به شهرهای داخلی و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس انجام می شود . فاصله هوایی شیراز تا تهران ۶۸۸ کیلومتر است.


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: علوم اجتماعیمناطق دیدنی شیراز مناطق دیدنی ایرانشیرازآرامگاه کوروش بزرگتخت جمشیدآرامگاه حافظحافظیهدروازه قرانآرامگاه سعدیارگ کریمخانیباغ ارم
ادامه مطلب
[ ] [ 15:55 ] [ فردانگار ]

 

کلمه شاهراه از راهي که کورش کبير بين سارد پايتخت کارون و پاسارگاد احداث کرد گرفته شده است .

کورش کبير در شوروي سابق شهري ساخت به نام کورپوليس که خجند امروزي نام دارد .

کورش پس از فتح بابل به معبد مردوک رفت و براي ابراز محبت به بابلي ها به خداي آنان احترام گذاشت و در همان معبد که بيش از 1000 متر بلندي داشت براي اثبات حسن نيت خود به آنان تاج گذاري کرد .

اولين هنرستان فني و حرفه اي در ايران توسط کورش کبير در شوش جهت تعليم فن و هنر ساخته شد .

ديوار چين با بهره گيري از ديواري که کورش در شمال ايران در سال 544 قبل از ميلاد براي جلوگيري از تهاجم اقوام شمالي ساخت ، ساخته شد


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیایا می دانیدکورش کبیر
ادامه مطلب
[ ] [ 15:43 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ