آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

تا به حال تصور کرده اید که پادشاهان و افراد مشهور چگونه انسان هایی بوده اند .آیا آرزو نداشته اید که ای کاش می توانستید با آنها صحبت کرده و از نزدیک آنها را ببینید . البته شاید این آرزویی دست نیافتنی باشد اما همین که امروزه به مدد تصاویر و فیلم ها می توانیم زمان را در یک قاب کوچک ثبت کنیم برایمان ارزشمند است .

از زمان ورود گرامافون به ایران مدت زیاد گذشته  و یادگارهای زیادی بر صفحات آن در ایران ثبت شده یکی از اولین صدا هایی که در ایران ظبط شده مربوط به مظفرالدین شاه قاجار است كه خطاب به اتابك اعظم (ميرزا علي اصغر خان امين السلطان )  سخناني را ابراز داشته .که در اینجا فایل صوتی  آنرا به دو صورت برای دانلود یا گوش کردن  همراه با متن قرار داده ایم که امیدواریم  مورد توجه شما قرار بگیرد.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: فایل صوتی و تاریخیصدای مظفر ادین شاهگنجینه صوتی
ادامه مطلب
[ ] [ 21:28 ] [ فردانگار ]

 ممکن  که در هرجا شما هنر و ذوق افراد رو ببینید اما شاید کاربرد هنر در جایی مثل گورستان خیلی عجیب باشه . در اینجا فایل پاور پوینتی رو  برای شما عزیزان آماده کردیم  که  مربوط به  یک  گورستان عجیب در کشور روسیه  هست .

نکته : ابتدا فایل مربوطه را از لینک  زیر دریافت و سپس با نرم افزار winrar  از حالت فشرده خارج نمایید.


 

برای دریافت فایل کلیک کنید


موضوعات مرتبط: گوناگون
برچسب‌ها: power pointگورستان عجیب
[ ] [ 1:14 ] [ فردانگار ]

 

خیلی از مکان هایی که نام آنها برای ما تکرار می شود برایمان زیاد عجیب نیستند ، اما یک کودک وقتی نخستین بار این نام به گوشش می خورد کنجکاو است که اطلاعاتی در این مورد بدست آورد؟  برای نمونه اگر از شما بپرسند این بحر المیت که می گویند دقیقا کجاست چرا اسمش این است و چه ویژگی های منحصر به فردی دارد شما چه پاسخی می دهید؟

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: بحرالمیتدریای مردهپست ترین جای زمینdead sea
ادامه مطلب
[ ] [ 23:51 ] [ فردانگار ]

بسياري از مردم پوشش اطراف زمين را تا آنجا كه جو ناميده ميشودبه مثابه پوششي تحت نام اقيانوس هوا مي شناسند كه زمين را در بر گرفته است و اين پوشش لايه هايي از گازها وبخار آب است .  وقتی به تدریج از سطح زمین بالا می‌رویم، بر حسب ارتقاع با طبقه بندی اتمسفری روبرو خواهیم شد که بعضی پارامترها اهمیت ویژه‌ای خواهند داشت.. بطور خلاصه می‌توان گفت که جو از چهار لایه کاملا مشخص تروپوسفر ، استراتوسفر ، مزوسفر و ترموسفر تشکیل شده است. محفظه گازی اطراف زمین خود به چندین لایه متفاوت تقسیم می‌شود.  


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: اتمسفر لایه های جوهوا و ترکیبات آن
ادامه مطلب
[ ] [ 10:0 ] [ فردانگار ]

در یکی ازفعالیتیهایی که به دانش آموزان پیشنهاد شد از آنان خواسته شد تا به دلخواه از موضوعات زیر یک مورد  را انتخاب کرده و در قالب یک نقاشی  که مفهوم مورد نظر را به صورت خلاقانه و به زیبایی به تصویر بکشد اثری را ارائه دهند. در نهایت این پانزده اثر به عنوان موارد برتر انتخاب گردید.

موضوعات :

1- حفظ محیط زیست

2 - صرفه جویی در مصرف آب

3 - ایران عزیز ما

 


موضوعات مرتبط: فعاليت هاي دانش آموزان
برچسب‌ها: نقاشی دانش آموزانفعالیت آزاد
ادامه مطلب
[ ] [ 10:33 ] [ فردانگار ]

 

سازمان صلیب سرخ و هلال احمر از بزرگترین سازمان های انسان دوستانه در جهان است که نقش مهمی در یاری رساندن به انسان های آسیب دیده و نیازمند دارد.در ادامه مطلب به صورت مختصر چگونگی تشکیل این سازمان ها ، وظایف و اهداف این سازمان ها شرح داده شده.

 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: صلیب سرخهلال احمرتاریخچهوظایفسازمان های مربوط به هلال احمر
ادامه مطلب
[ ] [ 10:55 ] [ فردانگار ]

از نظر موقعیت جغرافیایی در  32درجه و 08 دقیقه  تا 30  درجه و 30 دقیقه عرض شمالی و     52   درجه و 45 دقیقه تا    52  درجه و52 دقيقه  طول شرقی و در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی اصفهان قرار دارد . این تالاب در منتهی الیه رود خانه های زاینده رود ، زر چشمه و ایزد خواست قرار گرفته است که منبع اصلی تغذیه کننده آن رودخانه زاینده رود است  


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: باتلاق گاو خونیتالابزاینده رود
ادامه مطلب
[ ] [ 1:27 ] [ فردانگار ]

در ادامه مطلب تصاویری از مساجد با شکوه و زیبا در سراسر جهان را برای شما فراهم کرده ایم که امیواریم از تماشای آن لذت ببرید 


موضوعات مرتبط: عكس
برچسب‌ها: عکس مسجدمساجد زیبامعماری اسلامی
ادامه مطلب
[ ] [ 21:38 ] [ فردانگار ]

 

فرض كنيد خط استوا، محل برخورد يك صفحه بزرگ با كره زمين است. اين صفحه از كره سماوي هم مي گذرد و آن را به دو قسمت تقسيم مي كند. چنين صفحه اي را كه موازي مدارات يا خطوط طول جغرافيايي زمين است، استواي سماني يا معدل النهار گويند. اين تقاطع، مداري كه ظاهراً خورشيد در آسمان مي پيمايد با استواي سماوي در يك نقطه، طول شب و روز در تمام نقاط زمين با هم برابر مي شود. اين تقاطع سالي دو مرتبه صورت مي گيرد و به نقاط حاصل از اين دو برخورد در اصطلاح، اعتدالين گفته مي شود. مدار راس السرطان، مدار آغاز برج خرچنگ و آغازگر ماه تير است. مدار راس الجدي نيز مدار برج بز و آغازگردي ماه است.

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: مدار راس السرطانراس الجدی
ادامه مطلب
[ ] [ 9:10 ] [ فردانگار ]

 

از مهمترین مسایل موجود در هر جامعه و کشور سیستم مالی آن جامعه است که به مدد بانک ها می توان گفت که تا چه اندازه آن کشور دارای رونق اقتصادی و نظام پولی سالم است . در اینجا سعی شده تا به معرفی بانکداری در ایران از ابتدای پیدایش آن و تحولاتی که تا کنون داشته پرداخته شود.

 

 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: تاریخچه بانکداریبانک شاهیبانکداری جدیدبانکهای ایران
ادامه مطلب
[ ] [ 23:43 ] [ فردانگار ]

 

 

«مکتب» یا «مکتب‌خانه»، «كُتَّاب» (به ضم كاف و تشدید تاء) یا «كتاب‌خانه»، به نخستین محل آموزش و تربیت گفته می شده است و مدیر آن ‌را معلم، مکتب‌دار، ادیب، مؤدِب، ملا و یا آخوند می نامیده اند.

كار مکتب‌خانه معمولن در بامداد پس از نماز آغاز می شد و تا نماز مغرب ادامه داشت و شاگرد مکتب ناهار خود را در دستمال پیچیده صبح به مکتب می برد و ظهر درآن جا می خورد.

 


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: مکتب خانهمدارس قدیمآموزش سنتی
ادامه مطلب
[ ] [ 15:9 ] [ فردانگار ]

 

در ادامه عکس های قسمت اول در اینجا تعدادی دیگر از عکس های مربوط به ایران قدیم را برای شما قرار داده ایم که امیدواریم از تماشای آنها لذت ببرید.


موضوعات مرتبط: عكستاریخ
برچسب‌ها: عکس ایرانایران قدیمقاجاریهمشاغل گذشته
ادامه مطلب
[ ] [ 14:17 ] [ فردانگار ]

 

ترین های کره زمین

از مواردی که در کلاس درس جغرافیا غالبا دانش آموزان برای دانستن آن کنجکاو هستند مواردی است که به بزرگترین یا کوچکترین و مسائلی از این دست مرتبط می باشد در اینجا مواردی را درباره به اصطلاح (ترین های کره زمین) را جهت آشنایی شما بینندگان  آماده کرده ایم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

 


موضوعات مرتبط: جغرافيا
برچسب‌ها: ترین های زمینبزرگترینکوچکترینعمیق ترین
ادامه مطلب
[ ] [ 12:6 ] [ فردانگار ]

 پست روشی برای فرستادن مرسولات می‌باشد که معمولاً مدارک در پاکتی قرار می‌گیرد و تمبری بر آن چسبانده می‌شود که نشان دهنده پرداخت حق‌الزحمه اداره پست است.


موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: اداره پستتاریخچه پستخدمات پست
ادامه مطلب
[ ] [ 11:42 ] [ فردانگار ]


 

در ادامه تصاویر جذابی از ایران قدیم را که در چند قسمت تهیه شده برای شما عزیزان قرار می دهیم.
 


موضوعات مرتبط: عكستاریخ
برچسب‌ها: ایران قدیمعکس قدیمی
ادامه مطلب
[ ] [ 21:39 ] [ فردانگار ]

 

ميرزا تقي‌خان اميركبير صدراعظم ايران          

ميرزا تقي خان اميركبير يا ميرزا محمدتقي خان اميركبير، پسر مشهدي قربان هزاوه‌يي

فراهاني نوه تهماسب بيك است. (مشهدي قربان طباخ اشراف آن زمان كه بعدها

به طور اختصاصي طباخ آشپزخانه ميرزا عيسي معروف به ميرزا بزرگ قائم

مقام فراهاني شد). ميرزا تقي خان اميركبير در خانواده‌اي از طبقات پاييني ملت

ايران در روستاي هزاوه به دنيا آمد و با حفظ اين امتياز در دامان يكي از

بهترين‌ و اصيل‌ترين خاندان‌هاي آن روز ايران تربيت يافت و رشد كرد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: تاریخ
برچسب‌ها: امیر کبیرزندگی نامهاقداماتقتل امیر کبیرpdf
ادامه مطلب
[ ] [ 20:54 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ